Tuesday, October 26, 2010

REVOLUSI

Semangat mengupdate blog berada di tahap yang tidak memberangsangkan sejak dua tiga menjak ni disebabkan bila view page orang lain semua advance upload gambar siap ada ruang untuk caption ngan tulisan pun boleh strikethrough.Yang tak bleh blah, ibu yang baru setahun jagung kenal blog pun page dier ngalahkan orang yang dah 2 tahun ada blog.Sekarang kalau aku tanya "Eh ibu macamana ibu buat page macam ni,macamana nak buat link macam tu?'.Jawab ibu,'Alah Za,senang jela.Za pergi kat sini blah blah blah'Wah,mantappp seh!!!Aku ajar ibu register blog pun dier terkial-kial lagi skang dier pulak 1000 tapak ke depan.Bravo ibu.

After berbual dengan ibu terus aku mengadap skrin computer.Otak ligat berpikir 'Wey,tak bleh jadik ni..Aku dah boleh masuk kategori AKU-JAUH-KETINGGALAN'.So,perkara pertama adalah aku wajib khatam home page blogger.Aku baca lah dulu apa yang patut walhal selama ni aku tak amek kesah pun apa yang dorang tulis.Kalau dorang kata klick 100 kali boleh dapat voucher Pizza Hut $50 sumpah aku lah orang terakhir yang tahu.Explore punya explore baru aku jumpa apa yang nak dicarik.Tak sampai 5 minit okay aku upgrade ke version Blogger In Draft.Ya Allah!!Ko ampunilah hambamu ini.Ko dekat 2010 blog still version sekolah pondok.'____' 

Ashu...Ashu..benda simple pun taktau..Isy isy isy

3 comments:

Rengga Kandha said...

salam,,,

ctpayong said...

ibu suka baca entry zirah tapi selalu takde yang terkini. update bila/kalau free..tapi harap zirah jgn gunakan bahasa atau ejaan "masa kini" yang memeningkan ok

love you.

NAZIRAH ANAK PAK MAT said...

rengga: salam.

ibu: thanx ibu.okay..if free za update.psl ufo tu nak cte tp video lak lambat loading.