Monday, March 1, 2010

SOALAN LAIN BOLEH??

Semalam aku pegi jogging sesorang dekat Istana Garden.Semangat azam tahun baru tue.Hehehe..Tengah aku dok feeling sesorang jogging tanpa sebarang gangguan ngan pikiran aku entah melayang ke mana? (melayang ke Korea kot).Tetiba ada sorang mamat nie jogging sebelah aku tanya 'Hye...sorang je?'.Mula-mula aku diam but, bila dah banyak kali dier tanya soalan yang sama mulalahkan aku nak menyetan bila orang ganggu ketenteraman aku 'Eh...tak lah.Ada 8 orang dekat belakang saya'.Tup tup...budak tu senyum terus blah.Hahaha...padan muka muka ko!!!

Actually aku bukan ar marah sangat mamat tu sapa aku.Aku tak kesah kot sebab aku kan friendly..Hahaha.Tapi yang aku menyampah ko dah sah-sah nampak aku jogging sesorang lagi mau tanya.Ada ko nampak aku jogging ngan nenek aku??Tak boleh ke ko tanya aku 'Kenapa jogging sesorang?'.Kan soalan tu lebih membuatkan aku nak menjawab dengan seikhlas atienya.


Aku sure korang pun selalu alami situasi berdepan dengan orang yang ada penyakit friendly-tak-bertempat nie kan?Okay,penah sekali mak aku nga sidai baju dekat ampaian depan umah tetiba jiran aku dekat tepi tembok jerit 'Eh Cik Yam,sidai baju ke?' (dengan nada lagu melayu asli).Ape kes lah jiran aku nie?Baik ko tanya je 'Eh Cik Yam,sidai baju dekat ampaian baju ke?'.Hah,kan senang kan?Yang mak aku pun boleh tahan gak pentol dier. 'Eh,takda la...Kan saya tengah tanam anggur nie.' Hahaha...emak...emak.Aku yang nga kemas bilik tegelak besar dengar jawapan emak aku..


BTW,cuba tanya soalan yang sememangnya ko tak tau.Maybe bagi orang lain tak kesah tapi aku nie memang amek kesah so,kalau kengkawan aku jumpa aku tolong ye jangan tanya 'La,awak nie Nazirah yang berambut panjang bermata bulat tu kan?'.Aku sebat korang lepas tu.Errgghhh...tetiba lak aku nak marah nie kenapa?.Tapi,memang betol pun sebab ko wat aku geram.

1 comment:

ctpayong said...

ermmm...nnt ibu kena tanya nabil la camni...sbb xyah jwp..kena pk aje.