Wednesday, March 3, 2010

SEXUAL HARASSMENT


GANGGUAN SEKSUAL or SEXUAL HARASSMENT dalam bahasa inggerisnya adalah salah satu perkara yang sangat ditakuti oleh ibu bapa dan kaum hawa terutamanya tapi,tak tau lah plak aku klo ada jejaka diluar sana pernah mengalami gangguan yang maha dahsyat ni.Tue mesti muka korang jambu lah tu.

AKU PERNAH MENJADI MANGSA!!!
Seriously,aku memang penah jadik mangsa lelaki bodoh yang tak sedar diri.Bak kata orang aku boleh tulis biografi sendiri 'KISAH HIDUP AKU UNTUK TATAPAN SEMUA'.Hehehe..Okay,jom aku cerita dekat korang pasal ari yang sangat malang tu.

Perkara ni tejadiK time aku still study dekat UiTM Segamat.That day,aku naik bus Cepat Ekspres from Kl to Segamat Cowboy Town.Cepat ker????Kebetulan time tu ari Isnin so memang diwajibkan UiTM's student (wanita) pakai baju kurung.Yer,aku pakai baju kurung okay so takde istilah aku saje nak tayang body.

Alamak!!Sebelah aku mamat Myanmar lah so nak taknak aku terpaksa jugak dok sebelah dier coz bus memang penuh.Mula-mula aku terang mata tengok jalan but after 1hour memang hobi aku nie tido kan so last-last telelap gaklah sampai aku tersedar tangan mamat tu nga merayap dekat peha aku.Bodoh!!Bodoh!!!Aku cepat-cepat toleh dekat muka dier.Aku ingat dier tekejut tapi korang tau dier boleh plak wat muka gersang and tak bersalah dekat aku.Then,dier tambah since main lidah dekat aku.Im speechless beb!!!!

Peh!!!memang hati aku dah panas.Aku bangun terus gi dekat driver soh stopkan bus then story panjang berjela mengalahkan penglipur lara.Yes!!!Driver stopkan bus!!!Aku memang suka time tu coz aku tak sabar nak tengok mamat tu kena tendangan free dari driver yang sangat garang muka dier.Ye,btol tak tipu.Misai dier je melentik ngalahkan bulu mata unta so korang boleh bayangkanlah macamana lak muka dier.

Tapi,memang malang nasib aku.LOOSER bak kate Hatim.Ko tau driver tu cakap ape dekat mamat bongok tue??

'Budak nie kata awak raba dier.Kenapa?'

'Mana ada...Saya sangat suka tengok hp dier.' (ape kena mengena hp aku dengan ko raba peha aku bodoh?!!)

'Tapi,dier kate awak pegang peha dier.'

'Takde lah encik.Mana ada.Salah paham sahaja.'

'Dah,awak mintak maaf dekat dier.'

Mamat tue dengan takde rase bersalah say sorry dekat aku ngan terus duduk.Ko rase sape dulu yang patut aku maki???Aku dah lah nga menyirap ada jugak aku tuang sirap panas kat dua orang makhluk depan aku nie kang.Eeee...memang kecikkkkje aku tengok Myanmar tue.

Last aku tak puas atie,aku terus hayun hp aku yang besar gedabak 2x dekat muka mamat bongok tue.Amek ko!!!Patut ko nie aku sembelih je. Aku memang dah tak ingat ape time tu.Penumpang lain semua diam tengok budak comel berbaju kurung yang nga naik hangin.Ada aku kesah!!!Bukan korang nak tolong.Driver soh aku sabar ngan tukar tempat duduk lain.Okay,fine!!Aku tukar tempat duduk but atie aku tetap panas ngalahkan gunung berapi.

Sampai Segamat aku nangis cerita dekat classmate aku.Dorang semua tanya kenapa aku tak call or message.Hello..ko ingat time tu ada aku pikir ke pasal korang??


Sedapkan ko merasa libasan handphone ni dekat muka ko.



Sampai sekarang klo aku ingat balik kisah tu mesti aku menyumpah je dari pagi sampai ke malam.

KEPADA LELAKI GILER YANG AKU BENCI.Aku tau ko tak kan bace blog aku ni sebab ko pun tak paham bahasa aku tapi next time aku nampak ko gerenti aku bagi ko kunyah heels aku.BODOHNYE BUDAK!!!!

So,kepada wanita-wanita diluar sana.Lagi-lagi wanita yang cantik + manis + jambu + ayu.Tolong berhati-hati and make sure korang bawak something untuk pertahankan diri korang if anything happen.Then,if ada yang naik bus tak kira lah ke KL,JB even KK.Pakailah baju yang besa sikit ngan kasut yang senang untuk korang berlari..

p/s: Cerita ini telah ditaja sepenuhnya oleh NAZIRAH AHMAD & FAMILY.

2 comments:

Ai said...

oh. k.in br je kena kt tempat kerja dia. huhu.

NAZIRAH ANAK PAK MAT said...

Ainun comel: really???hahaha..mmg menyirap tau.