Thursday, March 25, 2010

BLEEDING LOVE


Ooo...tetiba aritu aku teringatkan sepasang kekasih merpati dua sejoli bagai pinang dibelah dua sewaktu menuntut di UiTM,Segamat dulu.Entah kenapa hati meronta-ronta nak tahu perkembangan mereka berdua kerana bukanlah satu perkara yang pelik apabila satu UiTM tahu mereka adalah pasangan yang sangat secocok dua cocok di mata pelajar lain tapi bukanlah dimata lecturer.Ye,lecturer tengah mengajar dekat depan ko sebok bermentel-mentel tarik-tarik tali bra girlfriend ko.Ko desprate ke ape ntah aku pun tak tahu?


Aku pun adakala terjebak untuk melahirkan rasa jeles terhadap pasangan ini apabila di cafe untuk makan tengahari juga masih sempat untuk membuat adat suap menyuap seperti di majlis perkahwinan korang.Tetapi,apakan daya aku hanya mampu tersenyum.Kalau melihat aksi mereka ye...pasti cinta mereka adalah cinta yang tulus romeo dan juliet sanggup minum racun ingin mati bersama.Sanggup merenangi lautan api apatah lagi gunung everest untuk di daki.Ewah,suka korang heh.


Belajar bersama-sama di library untuk mendapat keputusan yang cemerlang amatlah dikagumi.Setiap hari berjalan kaki untuk menuju ke destinasi.Oooo..so sweet belajar juga mudah untuk difahami kerna si dia sentiasa di sisi.Lalala..aku ni bersajak ke apa tolong korang abaikan sebab memang kepala aku tengah penuh dengan ayat-ayat sajak cuma aku tak tau nak tulis yang mana dulu.


2 tahun berlalu tanpa khabar berita sememangnya sumpah aku percaya mereka masih bersama maupun sudah punya anak dua.Tapi,apakan daya tak semesti panas berpanjangan sebab malam dah menyusul.Apa aku merepek ni?Hah!!!!Tetibe baru aku tau bahawa dorang sudah clash??Why?Why??bak kata Rain di dalam soundtrack Fullhouse.Si laki pukul pompuan sebab jeles...What???Laki tu pukul girlfriend dia?WTF.


"Laki tu memang panas baran la cuma si pompuan ni je sayang sangat dekat laki tu sampai taknak tinggalkan.Tu bila dah kena pukul sampai lunyai baru ar minta clash-cerai."My lord!Ganas gila laki tu.Seee,ni cinta yang korang puja sangat last-last kena bantai pukul.Ni baru betol-betol bleeding love.

Adakah setakat redah hujan bersama-sama untuk ke Time Square itu sudah dikatakan cinta?Adakah setakat boyfriend ko tunggu ko habiskan kelas memasak itu dikatakan cinta abadi?Adakah setakat membeli baju raya sepasang itu sudah dikira cinta mati??Adakah setakat makan goreng pisang bersama di bus stop sambil tunggu hujan berenti itu sudah dikira cinta sejati??Pikir-pikirkanlah..ADIOS~

4 comments:

Elena Reeney said...

emosi sangat ni cik zirah :)

NAZIRAH ANAK PAK MAT said...

reen: btol la..emosi sangat nie..

fyda said...

mcm terase je..hihi

NAZIRAH ANAK PAK MAT said...

fyda: npe lak terase??
kamu ke???hihihi