Sunday, December 27, 2009

SYMPTOM

Sempena hari Ahad yang begitu membosankan.Dengan itu,aku ingin mencoret serba sedikit di dalam blog aku yang seperti segan tak mau.acehh.Ape aku mengarut nie???Takde menarik pada hari nie melainkan aku mengemas rumah walaupun lepas solat subuh aku sambung tido sampai pukul 11 pagi.Isy...macamane nak kawin klo macam nie la burok perangainye.hihihi.
Ok kalian,sebenarnye aku ingin bentangkan topik 'MALAS MEMBACA' sebab bukan mak bapak aku je yang tak paham tapi aku pun tak paham dengan diri aku nie,hari rabu nie aku ada final paper LAW tapi aku still boleh melayari facebook.Ko nampak disitu,facebook banyak keburukan walaupun hakikatnye salah aku sendiri.Paper LAW ok bukan paper kajian tempatan darjah 5 atau pendidikan seni yang ko boleh main cop2 guna kentang tu segale.LAW!!!sebut betol2...LAW.
Tapi mengapakah empunya diri ini sangat liat untuk menelaah buku yang setebal kamus dewan bahasa itu sedangkan otaknye tidak lah sepandai Amalina atau Tun Sri.Dr Mahathir tu jauh sekali.Belajar dekat katil gerenti aku akan baca lebih kurang 2 pages dan selebihnye aku huraikan pembelajaran di dalam alam mimpi.Di sini aku ingin tegaskan,aku bukan la orang yang cerdik pandai boleh belajar sambil pasang radio dengar lagu rock kapak atau belajar di depan TV sambil menonton TARI TIRANA tapi aku lebih rela suasana yang tenteram lagi aman damai.Berbalik pada topik di atas,adakah hanya aku seorang yang mengalami sympton malas-membaca????

Macam nie la gaye aku klo last minute study.Hah,padan muke aku.

No comments: