Thursday, April 16, 2009

NOZEL

Tengah aku baring2 kat katil tetibe aku teringat kesah KESENGALAN aku last year time holiday kat Cherating.Emm,so aku cepat2 taip sebelum aku xde mood nak taip or surf internet.
After 5 days aku holiday ngan family kat Cherating & Terengganu,kiteorang balik but,kne singgah Petronas dlu coz minyak da bebling-bling..Time tu Aku yang drive coz dorang semua penat mandi laut.Yang aku lak xpenat coz aku main pasir je coz xgeti berenang.Hahahaha.
Sampai Petronas aku cakap nak isi penuh kat Mat Bangla yang keje kat situ.Pastu aku terus masuk Kiosk coz nampak gule2..Dalam 10minit gitu ar aku dalam Kiosk baru aku kuar gi kat kete ngan muke puas coz jumpe gule2 yang aku nak sangat.Em,aku trus masuk kete,start engine & trus jalan tetibe bunyi duk...duk...Oit!!!bunyi ape tu???tapi aku biarkan jela kan aku xde rase pape pun but,tetbe dr side mirror aku nampak Mat Bangla kejar kete aku jerit"Stop!!!Stop!!"
Eh,apehal mamat ni?Pastu aku trus ar berhenti pastu dier soh aku turun...Dier cakap"Adoh akak,nanti saya kne marah..Akak cakap juga sme itu bos saye..Mari datang ofis."Ellop,apehal lak tetbe aku nak kne ikot dier...Bapak aku da xsenang dok dah coz ingat kn kenape pastu Bangla tu tunjuk ape aku dah wat...
Ni yang wat aku nak sorok je muke aku kat bawah kete...Dah ok2 tadi aku control ayu depan mamat2 Cherating bleh lak aku nak bawak balik nozel Petronas tu.Aduh,aku tegamam jap la coz mcmn aku leh lupe yang tadi aku lum tarik nozel tu??Ni da satu keje lak ble nozel tu tetanggal ngan getah dier skali..Korang tau jela mak bapak aku gerenti bising..Nak2 bapak aku..Aku diam je la coz nak wat mcmn kan..Yang abang aku memadah gelak"First time aku dengar nozel tecabut..Ko ni btol la...Xsuke bwat lawak tapi slalu wat aku nak gelak..".Diam ar ko bang..
Pastu aku terus masuk ofis Petronas tu.Kat dalam aku wat muke xbesalah..Tetibe bos dia soh aku bayar rm300 coz nozel tu rosak...Hemmmm..datang lak mak aku leh lak tawar menawar harge..Adoi,ni lagi satu...Xkire tempat la mak aku ni...Dier ingat aku bli kain agaknye...Tapi,ayat mak aku memang power..Last,aku kene bayar rm60 je.Korang bayang kan penangan mak aku.Tak tediam lak bos Petronas tu...Stress agaknye dier ngan tawaran mak aku..Ape2 lah mak janji bahgia.
Pas settle smua,abang aku yang ganti drive coz dorang smua xcaye da kat Aku...Eeee,mimpi ngeri aku klo tengok Petronas no 8.Memang aku taknak pegi isi minyak kat no 8.Sampai JB,semua cousin aku bantai gelakkan aku.Korang paham jelakan kalau mulut tempayan abang aku xleh tutup bercite kat semua orang..Adoiii...

2 comments:

ACG said...

ko ni mmg lawakle .. byk gak cite lawak ko hihi .. ppun ok jek, kdgkala hidup besh klu kita ada part yg mcmni blaku dlm life kita kan?

NAZIRAH ANAK PAK MAT said...

hahaha...tau xpe...
ni nga memikirkan lg ape yg pnh tejadik kt za sepanjang 22thn idop kt dunia nie...