Monday, April 13, 2009

KERETA BIRU

Ntah nape nga aku drive kete nak pergi keje pepagi tadi..terus aku tepikir nak makan roti jala.Pastu aku gi bangunan 'pink' coz aku xtau name dier pe beli roti jala.Kat situ je yang aku tau ade jual roti jala x kire pagi,tengahari ngan malam.

Aku beli roti jala 1 set(rm2) untuk take away ngan news paper Kosmo(rm1).Aku time tu mmg lapar tahap max coz semalam akak aku wat nasi goreng bantai letak cili padi 2 genggam tangan die.So,korang paham jela kan ape yang tejadik kat aku ngan mak aku after makan nasi goreng die.

Pas beli tu aku trus lincah ke kete coz da xsabar nak makan roti jala kat office.Hehehe..Sampai kete terus aku tekan unlock.Eh,asal xleh bukak lak pintu kete??Aku tekan lagi..Xbleh gak.Aku da nak angin coz da la aku lapar pastu aku nak gi MBJB.Arghh!!!Tension gler.Rupenyer,ramai orang yang breakfast kat situ perasan yang aku mcm ade problem.So,dorang datang kat aku tanye nape?Aku cite la kesah sedih aku tu..

Ceh,semua kat situ aku rase nak jadik hero tapi xkesah la..Yang penting aku nak pintu kete aku tebukak.Ade la bape orang encik ni (formal skit..hihihi) ngan baik atienye carik dawai untuk selitkn kt tepi pintu kete aku....Dorang pun mulekan operasi menggompel pintu kete aku.Erggg..Pelahan sikit ye ini kete baru.Tapi,tetibe aku rase lain macam lak bler tengok kete aku..Apesal macam banyak je kemeja lelaki tegantung dalam kete aku??Ble mase Fezal ade letak kemeja2 dier kat kete aku??....

Shitttt!!!Aku da serabut sekarang.Malu pun ye...Macamname aku nak bgtau mereka2 yang nga menggompel pintu kete tu??Then,aku kuatkan diri aku jerit Stop!!!Semua tekejut.."Nape dik?".."Errgg...ni bukan kete saye." "Hah!!!!abis nie kete sape??" "Saye xtau?"..."Eh,awak ni biar benar?"....Dorang trus tarik balik dawai kuar pastu aku gi ke belakang nak carik kete aku...
Rupenye kete aku kat sebelah kiri kete yang aku sangke kete aku tu..Argghhhh!!!Malunye aku!!!Semua orang kat situ ketawekan aku..Ade sorang abang nie cakap"Dik,abang rase awak ni lapar sangat tu sampai xkenal kete sendiri."Hahaha...

Aku masuk kete sambil say thanx kat dorang & nasib baik time aku gerak tu owner kete tu xde lagi kt kete dier..Klo x mesti aku lagi malu..Bler aku pikir balik...btol la aku nie macam sengal..coz even colour kete aku same ngan kete orang tu tapi asal aku leh x perasan ek tu kete jenis lain padahal aku nye kete jenis lain.Then,aku rase memang susah la klo kete unlock or lock tapi xde bunyi ni.Btol tak???

Sampai office aku call Fezal cite kat dier.Then dier cakap"nape la Za nie pagi2 da wat Fezal sakit perut?"Hihihi...

5 comments:

ACG said...

lawak gile seh ... nasib baik aku xde pkara yg memalukan sbgini dlm hidup aku hua hua hua ... bcoz I'M BOND > so, mestile macho huhu ... okle tu jdkan pglaman k pkara yg terjd ... ksimpulan bg cite ko ni, bkn masalah roti jala tu, senang2 ko beli jek kete yg rare skit spt JAZZ & above ... hihihi baru snang nak recognize mana kete ko kn3?

NAZIRAH ANAK PAK MAT said...

hahaha...tu ar.malu gler beb..

farahajar said...

lors...u ni kan lg bengong dr i tau....funny la

Omel said...

sengal ar za nih!! klakar!!

Saya Noury said...

hahhhaahhaaaa....nasib i ok sikit..i just nak buka pintu tak boleh..pastu owner keta tegur, dik..ni keta sya, dengan muka malu giler jawab...allah..keta sama lar..maaf ye bang...hahhaha...masuk keta..bantai gelak kaw2 ok...hahahaha..ppeerrgghh.