Saturday, April 18, 2009

KOREA e kamnida

Masuk hari nie tinggal lagi 7 hari before aku fly.Fuhh!!!After aku telentang tegolek merayu kat parents aku ngan menangisnye lagi..Dapat gak aku gi Korea.Yeah!!!Bestnye..

Actually since last year Aku,my sis,Fezal & Sis Adib plan nak holiday sesame but,we all plan gi Europe before Wedding Sis Adib this October.Suddenly,cancel lak coz xsempat.Ntah macamane last month aku tetibe excited nak gi holiday sesorang lagi macam last year..Aku cakap kat Fezal if banyak kali cancel aku gi holiday sendri..Pastu dier kte nak ikot..Then,kteorang plan gi Korea or Jepun coz Aku ngan Fezal memang addict ngan Korea & Jepun.Aku start la carik agensi,call sne sni..Tapi semalam Aku kne HEART ATTACK coz Sis Adib call

"Za,nak gi Korea x?"

Eh,mesti la nak..npe?

"Em,tadi akak ngan mak gi agensi coz kan bulan 6 mak nak gi India.Tu tengok2 ar harge pastu Za ngan Fezal kan semangat nak gi Korea,tu akak trus booking untuk kte betige..Akak book akhir bulan ni tau..So,esok Za bagi pasport kat akak la coz nanti akak nak pas kat orang tu."

Hah,akhir bulan nie??!!!Akak biar benar??!!!!Npe x next month or june??

"Ala,akak tetibe excited...Za bgtau parents Za nanti akak call balik k"

...Trus aku tediam..Time tu mulut aku kaku mcmn nak bgtau parents aku...Da booking + Akhir bulan nie + Tak prepare.Satu malam aku bepikir..Sis Adib call,Aku jawab x sure memanjang...

Tetibe pagi tadi ayah aku bagi green light pas Aku wat muke sedih..Yeah!!!!Bestnye!!!Aku trus carik pasport Aku.Tapi gelabah gak la coz Aku lupe Aku letak kat mane?.Carik nak dekat sejam baru teringat Aku letak dalam handbag Coach Aku.Aku trus gi jumpe Sis Adib coz nak pas pasport.So,aku akan gi Korea ngan Fezal & Sis Adib..Argh!!memang gler klo pikir kejutan Sis Adib tu tapi,aku tutup mate je bayar..Em,tapi xbape best gak coz my sis xdapat join coz dier da promise ngan bestfriend dier nak gi Bali hari yang same kteorang betolak gi Korea..

Balik keje tadi Aku trus selongkar bilik carik lugage aku..Kumpul smua baju,camera,jaket pastu sumbat je dlu coz aku nak wat checklist...Stress aku diwatnye coz banyak barang nak kne bli..Tuna,Maggie Kari,Milo..Ooo,tu smua keperluan aku..

Pape pun,aku tetap happy ...Ceh,si Fezal macam cool je padahal blakang aku agaknye melompat excited coz kteorang akan gi NAMI ISLAND....Tempat yang kteorang nak gi sangat dari dlu...WINTER SONATA la katekan..Annyong hi kase yo...

1 comment:

ACG said...

Ira, aku hilang ko nye no henpon ... sbnrnye, aku nak kirim sumting ... ko nak g korea kan? pe2 ko call aku k ... tau kan no aku? TQ