Friday, January 29, 2010

JODOH

Selepas membace entry terbaru Hatim yang bertajuk SINOPSIS NUR KASIH SEASON 2 BOCOR..Terus aku bepikir..Ha ah lah,btol dier kate.Memang manusia tak boleh lari dari menilai orang lain.Tetiba lak idea aku mucul nak menaip entry terbaru walaupun apa yang aku nak katakan memang takde kena-mengena dengan Hatim punya entry.Terima kasih Hatim.


.....Macamana aku nak pandang dia?....
.....Dia pandang aku tak?....
....Dia suka aku lagi ke?....
....Apa aku nak buat nie?....
....Girlfriend or Boyfriend baru dia tak marah ke?....
.....Girlfriend or Boyfriend baru dia boleh ke terima aku?....
....Macamana ek perasaan mak dengan abah bila nampak aku?Serba salah ke dia bila Girlfriend or Boyfriend baru anak dia pun ada sekali dekat sini??....

Hah...korang mesti tertanya2 kenapa aje si Zirah nie?Tertanya2 tak?Musykil tak?Oooo...tak musykil..Ermm takpa..Aku tetap nak menaip sebab ini blog aku.Hahaha..Sakit atie la tu.
'Ayat2 skema dalam atie' yang aku tulis ni perpunca dari atie dan otak yang selalu aku dan Faizal bepikir tentang relationship kteorang.Eh,bukan kteorang dah clash split break crash lah..Kiteorang cuma buat perbincangan dari atie ke atie dan beri pandangan memasing klo lah kiteorang nie takde jodoh macamana lah agaknya.
Korang penah tak tepikir macam kiteorang nie?Yela,korang rasa gf/bf korang lah yang terbaik untuk korang tapi macamana keadaan korang if korang takde jodoh??Mesti tak sanggup kan nak pikir sebab aku pun sampai sakit kepala pikir macamana nak handle situation macam tu .Dengan nak jaga atie mak bapak.Campur plak nak jaga atie saudara-mara.Jaga atie sendiri..Issy,sakit lah kepala.Pulak klo ex-bf aku dah ada gf baru boleh ke aku doakan yang terbaik untuk diaorang ke aku gi sumpah laknat pompuan tu sebab happy dengan ex-bf aku?Ok,aku tak kan sumpah laknat segala tu sebab aku baik.Kenapa Zirah perasan nie?Bukan perasan tapi kenyataan.Klo aku tak baik masa kan aku boleh FRIEND FOREVER dengan ex-bf aku punya gf dan ex-gf Faizal??Ye..kan aku kata aku memang baik.Korang je taknak caye.
Okay,memang mula2 aku rasa sakit sangat atie sebab ex aku dah jumpa pengganti baru sedangkan aku siap makan pil nak bunuh diri masuk wad segala konon tak boleh terima hakikat dipermainkan.Time tu lah aku maki hamun ex dan gf dia cakap tak kan bahgia lah segala. Drama ke nie??Time tu sumpah ilang pedoman,menangis je siang malam.Tapi,nasib baik aku ada EMAK yang sangat supportive.Ko ingat klo takde mak aku boleh aku sehat macam skang sampai makan nasi 2 pinggan (even berat aku maintain 45-47kg je.).Lagi satu,ko jangan lupa apa yang terjadik pasti ada hikmahnya.Dekatkan diri dengan Tuhan sebab hanya dia lah yang Maha Mengetahui.Macam tu jugak aku dengan ex-gf Faizal.Takde sebab aku nak begaduh dengan dia tak tentu pasal.Dia dengan Faizal tu cerita lain.Apesal lak tetiba aku nak jeles tak tentu pasal kan.Sekarang Aku dengan Faizal.Yang penting Aku dengan Faizal kena pandai jaga diri dan jaga relationship.
Kesimpulannya,itu semuanya adalah JODOH.Tipu lah klo aku kata tak menangis if break dengan Faizal.Memang take time...Tapi,lama2 kita akan bepikir sendiri yang terjadik tu pasti ada hikmahnya.Lagi satu,banyak2 kan berdoa.Now,just follow the journey.

4 comments:

hatim a.r said...

kalau jodoh tidak kemana cewah..semoga cepat ke jinjang pelamin.kalau kahwin ala garden sila jemput tapi kalau kahwin kat dewan orang ramai tak jemput pun i tak kecik hati.haha memilih sial.eh tapi seriusly kalau kawin jemput ok!

fradz global resources said...

bole kau explain..tentang "makan pil" tuu..tak tau punnnnnnn

NAZIRAH ANAK PAK MAT said...

hatim: ye hatim..kalau i kawin i jemput u even i terpakse poslaju berbatu-batu jauh gamaknya.

NAZIRAH ANAK PAK MAT said...

abang: ye abang...harap maklum,makan pil segala itu adalah salah satu contoh yang cuba za ketengahkan.